Na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008) oraz ustawy o dpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2001 r., Nr 62, poz. 628 z pózn. zm.) określono wymagania, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy obiegający się o uzyskanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie: • odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i/lub • opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Przedsiębiorca obiegający się o uzyskanie zezwolenia powinien złożyć prawidłowo wypełniony wniosek wraz z kompletem wymaganych załączników. Wniosek o udzielenie zezwolenia na świadczenie usług z zakresu odbierania nieczystości stałych powinien zawierać: 1. Imie i nazwisko lub nazwę, oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy obiegającego się o zezwolenie, jego numer identyfikacji podatkowej NIP). 2. Określenie przedmiotu i obszaru działalności. 3. Określenie środków technicznych, jakimi dysponuje obiegający sie o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem. 4. Informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem, dotyczących gospodarki danym rodzajem odpadów. 5. Informacje dotyczące zabiegów z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności. 6. Określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia. Wymagania dla przedsiębiorcy obiegającego się o zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych 1. Przedsiębiorca obiegający się o zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości jest obowiązany do odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych. 2. Osoba obiegająca się o zezwolenie, powinna złożyć opis (program) selektywnego odbioru w.w. odpadów od właściciela nieruchomości: • sposób gromadzenia i częstotliwości odbioru, • sposób odbioru, • sposób zagospodarowania (odzysk, utylizacja, recykling) Prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest obowiązany w terminie do 15 dni po upływie każdego miesiąca sporządzić i przekazać Wójtowi Gminy Stolno wykaz właścicieli, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych, oraz wykaz właścicieli, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykazy zawierają: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości. Prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest obowiązany zgodnie z ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008) do sporządzania i przekazywania Wójtowi Gminy Stolno informacji dotyczących: 1. Masy poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych lub ilości i rodzaj nieczystości ciekłych z obszaru danej gminy w terenie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy. 2. Sposób zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych. 3. Masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów. Wniosek o udzielenie zezwolenia na świadczenie usług z zakresu odbierania nieczystości płynnych powinien zawierać: 1. Imię i nazwisko lub nazwę, oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy obiegającego się o zezwolenie, jego numer identyfikacji podatkowej (NIP). 2. Określenie przedmiotu i obszaru działalności. 3. Określenie środków technicznych, jakimi dysponuje obiegający sie o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem. 4. Informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem. 5. Informacje dotyczące zabiegów z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności. 6. Określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu ej prowadzenia. Prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca sporządzić i przekazać Wójtowi Gminy Stolno wykaz właścicieli, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykazy zawierają: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości.
|